Vooraleer we begonnen aan het thema: de herfst, plaatsten we onze gevoelens op 'de eerste plaats'. We leerden onze gevoelens (her)kennen en ook die van onze vriendjes in de klas. Een korte, maar wel belangrijke week waarin tal van gevoelens & activiteiten aan bod kwamen.
Taalontwikkeling:
- Tiktak: gevoelens
- Boekjes over onze gevoelens
- Praatplaat gevoelens
- Verhaal kleurenmonster
- Kaartjes linken aan de verschillende (basis)gevoelens
Godsdienstige ontwikkeling:
- Leren stilstaan bij onze gevoelens en die van de anderen
- Werken met onze gevoelenskalender (blij-boos-bang-verdrietig)
Muzische ontwikkeling:
- Gevoelensmeter ontwerpen
- Groepswerk: kleurenmonster
- Kleurenmonstertjes sorteren
- Gezicht schilderen: de kleuters kozen zelf welk gevoel ze wilden schilderen
Wiskundige ontwikkeling:
- Puzzels kleurenmonster
- Sorteren verschillende gevoelens (kleuren)
Bewegingsmomenten
- parcours
We leerden ook een liedje van de moppereend die tot op de dag van vandaag nog altijd een grote hit is in onze klas. De kleuters vragen bijna dagelijks om nog eens te 'mopperen in onze klas' 😅 -> Dit liedje (songtekst) kunnen jullie vinden in ons heen-en-weerschriftje. Via de QR code die je onderaan de tekst kan vinden, kan je het liedje ook thuis beluisteren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten